Se împlinesc în curând zece ani de la publicarea celei de-a doua ediții a acestui manual introductiv de OpenGL tradus în limba română. Publicat în românește în 2014 acest manual își propunea să acopere un gol dintre cărțile masive de OpenGL cum este clasicul volum numit RedBook sau mai noul OpenGL Bible și necunoașterea completă a domeniului de către începătorii „absoluți”.
Discuțiile cu elevii și studenții, consultațiile cu studenții angajați care urmau cursurile cu frecvență redusă au arătat că un volum de circa 800 de pagini este un volum de referință, bun de ținut lângă computer când lucrezi, dar care nu poate fi studiat și învățat în totalitate pentru un examen și nici nu răspunde la întrebările : Ce este important să știm neapărat despre domeniu ? Care sunt noțiunile fundamentale, de neratat, cu care ne întâlnim sigur și la care vom adăuga după nevoie alte cunoștințe ?
Consultarea ocazională a studenților din alte centre universitare decât Bacăul,și unde apăruse precedenta ediție, a relevat o anume normalitate românească în care se lucrează cu manuale universitare compacte, dense, portabile, care ar putea fi editate în format de carte de buzunar, (ocazional unele chiar sunt așa), și care au, multe dintre ele între 120 și 220 de pagini.
După aproape zece ani, traducătorul primei ediții, devenit prin forța împrejurărilor titularul unui curs de grafică dedicat studenților de la F.R., a observat și el o serie de elemente care se cereau corectate la vechiul manual.
Odată acest manual parcurs puteți trece mai departe: RedBook, OrangeBook sau de ce nu Unity ori Unreal Engine. Sau vă puteți apuca de Retro Gaming, de data aceasta ca autori de jocuri.